assalamualaikum

atas

Anak Melayu Bugis@Facebook

bubble

Cursors

Proton Logo

Title blog bergerak

Thursday, November 3, 2011

KEJAM DAN NGERI!!! Masyarakat Di China Yang Makan Manusia Hidup-Hidup (18SG)





-KEJAM DAN NGERI!!!Masyarakat Di China Yang Makan Manusia Hidup-Hidup (18SG)- 
PERHATIAN !!GAMBAR YANG AKAN DIPAPARKAN MUNGKIN AKAN MENGGANGU EMOSI ANDA KERANA DIPENUHI DENGAN GAMBAR YANG NGERI DAN KEJAM.
 TINGGAL lagi beberapa hari lagi Umat Islam akan menyambut Hari Raya Korban, AidilAdha. Sinonim dengan kita, Raya Korban tidak sah kalau tiada ibadah korban iaitu mengorbankan binatang ternakan yang halal di makan. Tapi tahukah anda, ada satu upacara korban di CHINA yang melibatkan MANUSIA  yang di korbankan dan ini adalah perkara yang benar-benar TERJADI. MasyaAllah. Kali ini penulis ingin berkongsi kisah Masyarakat Kanibal Pemakan Daging Wanita di China yang di ambil daripada blog-blog bebas. 


Di sebuah desa terpencil di negara China, setiap tahun menjelang perayaan, mereka akan melakukan pesta pemotongan daging secara besar-besaran. Karena bagi mereka, DAGING merupakan makanan mewah yang susah dijangkau. Sehingga mereka hanya bisa memakannya setiap tahun sekali saja dan hanya pada hari perayaan tersebut. Desa terpencil ini berada di negara china. Walau terpencil, namun setiap pengembara yang ingin ke salah satu tempat di china, bakal melalui perkampungan tersebut. Jika ada pengembara tunggal yg melakukan perjalanan, mereka biasanya akan menumpang menginap di perkampungan tersebut.


Jika mereka menemukan pengembara wanita, mereka akan menangkap si wanita tersebut kemudian di ikat dan dilarang keluar rumah. Si wanita tersebut akan diberi makan dan tempat tinggal yang selesa. Apabila wanita tersebut masih DARA, mereka tidak boleh mendekati lelaki lain. Karana bagi mereka, bahagian SENSITIF wanita akan lebih wangi berbanding yang sudah tiada dara lagi. Ketika menjelang perayaan, wanita tersebut akan dibunuh dan badan mangsa akan dijadikan DAGING PERSEMBAHAN oleh penjaga mereka. Wanita yang tadinya diculik oleh penjaga akan di cuci bersih terlebih dahulu dengan mencabut seluruh bulu dibadannya. Kemudian wanita itu di telanjang dan kaki tangannya diikat ketat dan dibawa ke tempat persembahan mereka, kemudian akan diteruskan upacara persembelihan. Berikut ada beberapa foto proses pemotongan :


                                                   Gambar mangsa di sembelih                                             

                                                        Gambar mangsa di lapah

                                                          Gambar mangsa di lapah

                                                          Gambar mangsa di lapah


Perkampungan tersebut memiliki peraturan, jika lelaki yang mahu menikah, mereka mesti bernikah dengan wanita dari perkampungannya sendiri. Karena perempuan luar hanya digunakan untuk makan saja. Anggapan penduduk kampung tersebut, wanita dari luar hanya boleh di makan dan tidak boleh di nikahi. HARAM bagi mereka. Wanita diatas ini pada saatnya akan dipotong, dia hanya menangis. Karana mangsa tahu tiada orang yang akan menyelamatkan dirinya. Wanita tersebut akan dipotong lehernya terdahulu supaya berhenti bernafas seperti sembelih binatang. Wanita yang disembelih tersebut berumur 20-an. Menurut cerita, mangsa  adalah seorang karyawan di bandar dan mangsa berhenti dari pekerjaannya.


"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu haramkan apa-apa yang baik yang telah Allah halalkan bagi kamu, dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas. Dan makanlah makanan yang halal lagi baik dari apa yang Allah telah rezekikan kepadamu, dan bertakwalah kepada Allah yang kamu beriman kepada-Nya" (Surah al-Maidah, 5:87-88)


Credit to: Penulis senjaHazrilhafiz

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jata Johor

Jata Johor

youtube

Lagu Bangsa Johor

Allah peliharakan Sultan
'Nugrahkan Dia segala kehormatan

Sehat dan ria, kekal dan makmur
Luaskan kuasa, menaungkan kami

Rakyat dipimpini berzaman lagi
Dengan Merdeka bersatu hati

Allah berkati Johor
Allah selamatkan Sultan